onsdag 29 december 2010

.:Att fira:.

♥ Hej bloggisar ♥

Hoppas julen varit fin. Här har det varit full fart men på ett bra vis.
Jag ska försöka berätta men lite kortfattat. (om det går ;))

Jag har alltid firat jul med min familj. Traditionen kring jul ligger mig varmt om hjärtat.
I år blev vår jul den bästa jag firat nånsin. Inte för stora paket, överdådig middag eller såna saker.. Utan för de små sakerna.. Snön, glada barn, lugn och ro, många skratt, god mat och kärlek från familjen.

Vi minskade antalet paket i år och fokuserade helt på viktigare saker som att umgås, skratta, vara och trivas tillsammans.
Såg till att andra som behövde mer fick och i det stora hela så blev det en varmare jul för oss alla. Vi hann baka och pyssla tillsammans, njuta av att pynta, leka och planera lista till tomten, träffa vänner och bara vara. Och med julkänslan som infann sig redan i slutet på okt och som fanns kvar ända till jul så inlindades denna jul i ett annat form av lugn än tidigare. Vi hann liksom med.


Och nu såhär efteråt så finns en känsla av tacksamhet faktiskt! Jag njöt av att hinna fixa så mkt extra och att göra människor i min närvaro glada bara av att vara lugn.


Och idag.. Idag hände nåt fint. Jag hade ett spontant möte med vänner. Och jag insåg hur lyckligt lottad jag faktiskt är! Jag har vänner jag uppskattar mer än jag kan uttrycka i ord. Och min familj.. jag älskar min familj.. Har en fantastisk sambo! Min själsfrände och livskompanjon. Jag älskar mina fina barn. Jag kan göra denna lista väldigt lång.. Men ni förstår vad jag menar ;)

Idag kände jag kärleken.. Den som föds av tillit, engagemang, ett öppet hjärta, en varm famn.

Utan förvarning blev jag lamslagen av hur kärleken mellan vänner fungerar. Man ger ovillkorligt och tillbaka kommer den varmaste hand. Jag har vänner kvar från tidigt 70 tal som jag värdesätter högt.. Och är dessutom är jag lyckans lottad med flera nya vänner som jag värdesätter precis lika mycket! DET.. Om något är lyx. Jag har haft tur! Så idag när jag kom hem bestämde jag mig för att ta fram den där flaskan som stått på kylning precis tillräckligt länge ;) och fira!!

Fira nuet, fira att jag är rik! Jag är rik för att jag har min familj, vänner och kärlek! Massor av kärlek!

Mer behöver man inte ;)
♥♥♥ Kram på er ♥♥♥

1 kommentar:

Karin sa...

Kram på dig hjärtat!
För mig betyder du mer en du tror! Du har ett alldeles speciell plats i mitt hjärta. Du fanns där för mig när jag behövde dig som mest, du som ja inte kände, som bara fanns där som en skänk från ovan!

Önska ja kunde få ge tillbaka nån da. Å nu behöver jag dig igen!
Hoppas du hinner me mig snart för ja e verkligen sugen på att sätta igång!

KRAM

01 09 10