måndag 21 februari 2011

.:Min sista:.

Godmorgon! :)

Först och främst vill jag idag Tacka Marie på Little Yellow House Kits för förtroendet att få inspirera i hennes blogg! Tack Marie! :) Det var minst skag kul!
så här kommer idag den femte och sista layouten jag skapade som inspiration för LYHK.
Ofta har jag tyckt att det har varit svårt att skapa efter "andras regler" vare sig det varit ett ihopsatt materialkit att utgå ifrån, en skiss eller annan form av utmaning med "regler" om vad man får/inte får göra/använda ;) Men det har liksom vänt! Plötsligt är det kul! BARA kul! :) Antagligen därför jag letat runt lite efter utmaningar de senaste dagarna... hihi...

Och som svar till dig Lillblomman: I WILL DO!! :D Löv dina skisser!! Tack för påminnelsen!! ;)
Här kommer iaf mitt sista alster för LYHK:

Text: Här har jag skapat en layout med en av de första bilderna jag tog med nya telefonen.
Det är ju såhär vi ofta ser dem... Liksom lite ovanifrån. Jag gillar verkligen prickigt och det här turkosa pappret var ju helt underbart! Men så ville jag att det svarta skulle få framträda och har därför målat den "bruna" metallen med gesso som jag sen slipat lite får att få ett nött utseende. Av rosenbandet har jag "norpat" lite enstaka blommor och dekorerat med för att få enhet i dekorationerna. De stämplade ramarna bakom fotot har jag gjort lite slarvigt för att de mer ska smälta in.



Denna veckan har för mig ett tema! Det ska bli en vecka av prestation! :) Vackan ska innehålla förljande: minst två pass träning (ligger GRYMT efter där! ;)) Minst två pass husbygge! Detta kommer att kräva full fokus, pusslande med timmar och minuter samt barnvakt för att få loss lite byggtid! ;) Men som det heter: Det SKA gå! :D Sen när man väl är igång så brukar det vara lättare att fortsätta ;) Så håll tummarna! Vi behöver vekligen sätta igång med husprojektet nyss nu för att hinna klart innan semestern ;) Och DET vore underbart! För att jobba inne när det är sol ute är ju inte precis önskedrömmen för hur man vill spendera sin semester ;)
Men med lite fix, så ska nog bloggen hållas vid liv ändå! ;)
Imorrn tänkte jag bjuda på ett alster i en färg jag minst sagt har svårt att scrappa!! Så kika in om ni har lust ;)
.:KRAM:.

1 kommentar:

CillaT sa...

Åh så himla fin och läcker=) Du är duktig du Karin och så inspirerande!

Kram

01 09 10