torsdag 29 augusti 2013

.:you & me:.

 Hej!
Det är redan tordag och jag hinner inte riktigt med?! ;)
Dagarna går och på nåt vis så tycks jag få hjälp att fyllda dem till bredden! Det är möten, idrotter, skolor, jobb och därefter lite familjetid och även ett tappert försök till lite egentid :)
 
I alla fall... Här kommer mitt bidrag till Augustis utmaning hos Lillblomman Skissar.
 
Denna gång har jag pillat lite extra... Det var ett tag sen sist nu och det kliade lite i fingrarna ;)
Visar bilder på det lite längre ner i inlägget sen.
 
 Time flies and it's already Thursday! Found a cute sketch and just hade to make something of it!
And this is my take on the August challenge over at Lillblomman skissar. 
 
En egengjord fjäril och en blomsterranka. Hittade inte dekos jag ville ha i rätt färgskala! ;)
Fotot är från Valborgfirandet i år.
 
I made a butterfly and a flowerbransh since I couldn't find the decos I wanted in the right colors ;)
The Picture is fro this years spring Celebration the 1st of May.

Närmre titt på fjäril och ranka...
A closer look at the butterfly and the bransch.

Och ja... Jag kunde inte motstå att då också göra små gröna glittriga blomster dekorerade med pärlor i mitten
And yes... I had to make me some glittered flowers too... (could not resist) Decorated with Pearls in the middle.
Här är en bild på första stadiet i tillverkningen av min gren. Lite ståltråd,
floratejp och så lite fantasi ;)
Here is the start of my bransch. Some wire, flowertape and some imagination ;)

Fjärilen ja... Tog mig lite vatten över huvudet här, men trotsade ilskan och färdigställde den till sist.
(det var det där med den där envisheten ju ;))
1. fjädrar 2. dubbelhäftande tejp 3. klippa till formen 4. välj stämplar 5. på med 3D lack och strö minipärlor över 6. låt torka ordentligt. 7. Häll bort överflödet 8. ta loss tejpskyddet på ovansidan 9. placera halvpärlor till formen av en kropp.
Klar! Nu är det bara att dra av tejpen på undersidan och sätta den där man vill ha den ;)
 
Och här kommer en bild av skissen för Augusti:  

Ha en fortsatt trevlig dag där ute och stor varm kram från mig
/Karin~Kajsan
 

3 kommentarer:

Stephi sa...

tjusigt

Ulrika aka LillBlomman sa...

Så otroligt vacker, välarbetad och klurig sida! Det är en av sakerna som jag gillar med dina sidor, förutom att det är vackra, att du lägger sådan omtanke på dem och verkligen verkar njuta av resan! Härligt vännen! Kram!

Katja/MezzaNotte sa...

Wow, vad läckert du har tolkat Ullis skiss! Gillar verkligen hur du bjuder på idéer och tips! Kram Katja

01 09 10