söndag 13 oktober 2013

.:You Rock:.

Härliga Söndag! ♥
Hej på Er!
Det har kommit så mycket nya fina grejer till Strömstad Scrapbooking så jag har svårt att veta vart jag ska börja när pysslet påbörjas! ;) Så idag fick det bli två kort.
Där gick gränsen! Jag kunde inte välja! ;)
Mitt första kort är ett lite tuffare kort till en välförtjänt donna i min närhet ;)
Vänner kan ju uppmärksammas även om de varken fyller år eller har namnsdag.
Och såhär blev mitt kort:
 Stämpeln heter Lady Victoria och är en av de läckraste jag färglagt.
Många små detaljer och jag uppskattar verkligen utrymmet som ges för egna
färgsättningar och skuggningar.
Jag valde att måla mitt motiv efter den underbara färgen i den röda blomman i mitten
av min "bukett". (Hellebores Burgundy)
Sen har jag lagt till lite vita löv, turkosa liljor och orkidéer.
Och till sist några utav de nya och fantastiskt fina Spiralstänglarna
 
********** 
 
Till nästa kort utgick jag från den nya vackra Vallmon.
Den är extremt användbar! Den är gjord i så pass tjockt men ändå mjukt papper att den går lätta att forma precis som man vill ha den. Denna gång valde jag att "öppna upp" den lite och låta insidan synas lite mer. Men man kan ju lika gärna göra tvärt om i de fall då man kanske vill bygga lite mer på höjden tex när man altrar eller så. 

 Och även här fick spiralstänglarna vara med :) Och även några Sakurablommor, liljor och rosor.
Och till sist lite slutpiff med de sköra och fina skelettlöven.

Hoppas nu att ni hittar lite inspiration och sen beger Er av mot en stund av kreativitet ;)
Ha en fortsatt trevlig dag och en fin kväll.
Stor kram från Karin~Kajsan.

Inga kommentarer:

01 09 10