onsdag 18 december 2013

.:Julen bästa bröd:.

♥ Hej Alla ♥Nu är det inte långt kvar till Jul ;)
Och mitt ialltihopa tänkte jag bespara er lite tid i julbaket, sprida ljuv doft i era kök och bjussa på receptet på ett fantastiskt gott bröd till julbordet!
Det blir saftigt, smakrikt och ja... Grymt gott! Vi har det varje år ♥

Här kommer receptet:

2dl grahamsmjöl
3dl rågsikt
1 1/4dl rågmjöl
2dl havregryn
1 2/3 dl vetekli
2 1/2 dl vetekross
5 dl vetemjöl
2tsk salt
2tsk bikarbonat
2dl ljus sirap
1L filmjölk

Gör såhär:
Blanda allt torrt, häll därefter i fil och sirap.
Smöra och bröa två långformar.
Häll i smeten.
Ugn 175 gr
Grädda i 70 min.
Klart!

Brödet som nästan gör sig själv! ;)
Och sen blir det nybakat till Julbordet ♥
Ha en underbar kväll!
KRAM från mig och hoppas att Ni alla ska få en lugn och fridfull Jul!

Stor kram från mig!

/Karin~Kajsan

Inga kommentarer:

01 09 10