måndag 22 december 2014

.:The Miracle of Christmas:.


The miracle of christmas

Det finns ju något som heter: det är roligare att ge än att få... Idag fick jag både bevis för och emot på sätt och vis...
Jag skulle iväg och handla lite och kikade i brevlådan innan jag åkte och hittade något annorlunda... Där låg en liten skara julkort... Inte så annorlunda hittills...
Men nyfiken som jag är så brukar jag titta på handstilen och försöka gissa vem det kommer ifrån..
Att få julkort är ju lite som att få små julklappar i förtid ♥
 Två av korten var adresserade direkt till mig.. En handstil plockade jag direkt! ;)
 
Nr två dock... Här fick jag gnugga geniknölarna.
Till sist fuskade jag och kikade på avsändaradressen som så prydligt fanns
på baksidan av kuvertet.
Men vänta nu?! Jag kände inte igen vare sig namnet eller adressen?!

Inte direkt i alla fall...

Måste kolla framsidan igen...
Jo! Det VAR till mig! Gissa om dessa två fick följa med in i bilen? ;)
Öppnade först det med den handstilen jag kände igen. Ett rätt ;)
Fina Anna ♥ Min vän ♥
Hon har skapat ett kort med en av årets pippisar.
Det gör mig alldeles varm i hjärtat att få se dem komma till liv av någon annan än mig...
Och hur hon kombinerar färger, blommor och dekorationer... Bara det gör mig glad!
Tack Anna för det fina kortet!
♥♥♥
Nu över till nummer två....
Och detta kort fanns inuti kuvertet:

Inuti kuvertet fanns ett kort skapat med en av stämplarna jag ritat.
Jag kände mig lika frågande som pippin ser ut ungefär....
 
Texten i kortet var ett tack...
Ett tack för att jag hade ritat och delat stämplarna på bloggen ♥ 
Nu kom det en liten tår..
En tår av lycka!
 
Här landar känslan.
Här inser jag vad jag har gjort.
Jag har skapat något för att jag ville ge tillbaka.
Ge något utan att vare sig tjäna på det eller vinna på det.
Det enda jag gav var egentligen tid.
Tid att rita... Tid att fota, redigera och blogga.
Men allt det gjorde jag ju för att det gör mig glad.
Glädjen att rita... Glädjen att ge något som ingen förväntar sig ♥
 
Men nu gav det mig något oväntat tillbaka...
Ett kort skapat av någon jag inte känner...
Ett kort skapat bara för att säga tack...
Här möter mitt ordspråk sin överman eller ja... Sin motsägelse...
Jag blev lycklig av något som någon oväntat gav till mig.
Visst... Jag skapade något. Men väntade mig faktiskt inget tillbaka...
Blev otroligt berörd av att få ett spontant kort som tack...
♥♥♥
Alltså...
Att ge utan förväntan att få något tillbaka, betyder inte att man inte blir berörd och rörd när det väl kommer något tillbaka.
Tack Sofia för att du gjorde min dag och för att du bevisade att det är underbart att ge men likaså helt fantastiskt att få ta del av det som det gav ♥
 
Jag älskar Julen.
Jag älskar att få julkort.
Jag älskar att få skapa och skicka julkort ;)
 
Och i år har julkorten gett mig något alldeles speciellt...
Jag har fått ta del av det ni skapat.
Jag har fått se det jag ritat komma till liv ♥
Detta gör att jag alldeles säkert kommer att göra om detta till nästa år.
Finns det bara tid och energi så kommer det säkert att bli nya julstämplar till nästa år.
 
Tänk att denna lilla förvirrade pippi faktiskt gjorde någon glad ♥
 
 
Att den hamnar på fler kort i år än mina ;)
Mitt hjärta svämmar över litegrann...
 
Och här nedan kommer ett par kort skapade av "Noxine"
Klicka på namnet ovan så hittar ni hennes blogg.
Små pippisar på G att bli till nya julkort ♥

 
Tack till alla er som kommenterat, skapat och på något sätt fått glädje av dessa små juldigisar ♥
Det betyder mer än ni kan ana!
 
Stor kram och en riktigt God Jul till er alla från mig.
Kram Karin~Kajsan



3 kommentarer:

Randi Th. sa...

For en flott blogg du har og så utrolig flink du er. Har du tegnet de digitale stemplene selv? De er jo bare helt nydelige.
Ha en fin dag!
Randi

Anonym sa...

Hej,
även julen? För mig finns det snö och det är muttra.
Med vänlig hälsning Eva

Alice (scrAPpamondo) sa...

Anche a distanza di anni... Grazie per il tuo dono! Questo uccellino è dolcissimo, come sicuramente sei tu.
Thank you very much for sharing your drawing creations! They are adorable!

01 09 10