fredag 17 juli 2015

.:Det är inte alltid lätt:

Att skapa till olika händelser och tillfällen i livet kan ibland medföra uppdrag av det allra svåraste slaget.
Jag fick en fråga från en vän om att göra ett kort till en familj som just nu kämpar mot cancer.
Att upptäcka att ett barn under två ska tvingas bekämpa något så svårt känns både fel och så enormt orättvist.
 
Här har vänner och grannar gått ihop och vill visa sitt stöd i deras kamp.
 
-Absolut det svåraste kort jag någonsin gjort-
Men jag är samtidigt då enormt glad över att medmänniskan vågar ta steget i kampen för en enskild familj och uttrycka sitt stöd och visa att dom bryr sig.
Det är inte lätt och ofta är det svårt att veta vad man ska säga.
Men det värmer i mitt hjärta när någon vågar ta steget och visa sin medkänsla öppet och rakt trots svårigheten kring att hitta de rätta orden.
 
.:kärlek - medmänsklighet och ömhet:.
Ord som värmer... Känslor som berör...
 
Och såhär blev mitt kort:
 ♥ Skapat med kärlek ♥
Så... Utan att krångla till det...
Visa dina känslor, våga ge en kram, visa när du bryr dig om och krama om dina nära och kära lite extra ibland bara för att...
 
Stor kram till er alla där ute ♥
/Karin~Kajsan

Inga kommentarer:

01 09 10